Dorota

2011

Dorota Lebiedzińska

Dorota arbetar som specialist inom e-handelsstöd, men har tidigare arbetat i det första Julavaruhuset i Polen. Läs om hennes resa nedan.

Under hösten 2011 berättade min väninna att en ny svensk kedja skulle etableras på den polska marknaden. Då hade jag arbetat i några år som kassachef på stora livsmedelskedjor. Jag ville ändra något i mitt liv och tänkte att det blir ett bra tillfälle att försöka jobba utanför livsmedelsbranschen. Rekryteringen gick snabbt och redan i oktober började jag jobba på Jula.

Förberedelserna inför butiksöppningen gick väldigt smidigt till, vårt team var väl utvalt, samarbetet var rent av exemplariskt och det var massor med positiv energi. Fram till idag får jag ett leende på läpparna när jag tänker tillbaka på dagen då det första varuhuset öppnades. Under följande år var det mycket som hände på Jula och mycket som hände mig själv. Efter sju månader ställdes jag inför en ny utmaning – jag erbjöds tjänsten som kassachef och jobbade med detta under de följande fyra åren.

2016 var jag tvungen att begränsa min arbetstid av personliga skäl. Butikschefen erbjöd mig då deltidsanställning och på så sätt behövde jag inte lämna Jula. Ett år senare tillkom ytterligare en förändring – vi satte igång e-handel och jag hamnade i det nyskapade e-handelsteamet. Och nu, efter sex år, fick jag lära mig något helt nytt i en helt fantastisk ny grupp av människor. Min utveckling på Jula har definitivt inte varit enformig.

Två viktigaste händelser var butiksöppningen i Targówek och införande av e-handel. Det var i Targówek som Julas verksamhet i Polen började, och när vi startade e-handel påbörjade vi ett nytt kapitel. Jag har haft turen att få delta i båda dessa händelser från början, vilket har varit viktigt för mig.